PERAN PENGAMBILAN KEPUTUSAN UNTUK MENINGKATKAN PENJUALAN BAGI REVOLT INDUSTRY DENGAN MENGGUNAKAN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM
Abstract
Penelitian ini merupakan basic research yang bertujuan untuk melihat penerapan teori yang ada dalam prakteknya di dunia nyata apakah sesuai atau tidak dan juga untuk mengembangkan pengetahuan tentang bagaimana peran pengambilan keputusan untuk meningkatkan penjualan dengan menggunakan media sosial Instagram. Media sosial berupa Instagram dapat menjadi wadah bagi perusahaan untuk memulai suatu bisnis. Pada penelitian ini, peneliti menggunakan obyek sebuah perusahaan yang berdiri pada tahun 2014. Penulis menggunakan metode kualitatif dengan cara observasi, wawancara dan analisis dokumen pada Revolt Industry yang kemudian dilakukan analisis lebih mendalam. Berdasarkan temuan yang didapatkan selama penelitian, hasil penelitian ini akan memberikan kesimpulan bahwa media sosial seperti Instagram memiliki peran yang besar dalam membantu untuk melakukan pengambilan keputusan bagi sebuah bisnis dalam hal meningkatkan penjualan
Downloads
References
Agarwal, N., & Yiliyasi, Y. (2010). Information quality challenges in social media. In International Conference on Information Quality (ICIQ).
Ajayi, I. A., & Omirin, F. F. (2007). The use of management information systems (MIS) in decision making in the South-West Nigerian Universities. Educational Research and Reviews, 2(5), 109.
Barnes, N.G. (2010), “Tweeting and blogging to the top”, Marketing Research, Vol. 22 No. 1, pp. 8-13.
Budiargo, Dian. (2015). Berkomunikasi ala Net Generation. Jakarta: PT Elex Media Komputindo Kompas Gramedia.
Cheon, Y. J., Choi, S. K., Kim, J., & Kwak, K. T. (2015). Antecedents of relational inertia and information sharing in SNS usage: The moderating role of structural autonomy. Technological Forecasting and Social Change, 95, 32-47.
Dasgupta, S. (Ed.). (2009). Social Computing: Concepts, Methodologies, Tools, andApplications: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications. IGI Global.
Davis, Ralph C. (2002). Fundamental Of Top Management, Tokyo, Penerbit: Kogakusha Company Limited.
Douglis, F. (2008). On Social Networking an Communication Paradigms. IEEE Internet Computing, 12(1), 4-6.
Elliot, N. (2014). Instagram is the king of social engagement. Forrester Blog.
Ellison, N. B. (2007). Social network sites: Definition, history, and scholarship. Journal of Computer‐Mediated Communication , 13(1), 210-230.
Endah, R. N. (2014). Peranan Media Instagram Dalam Membuka Bisnis Online Shop Studi Deskriptif Mengenai Peranan Media Instagram dalam Membuka Bisnis Online Shop di Kalangan Remaja Kota Bandung (Doctoral dissertation, Fakultas Ilmu Komunikasi Universitas Islam Bandung Bandung (UNISBA).
Fatanti, M. N., & Suyadnya, I. W. (2015). Beyond User Gaze: How Instagram Creates Tourism Destination Brand?. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 211, 1089- 1095.
- Articles published in CALYPTRA are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license. You are free to copy, transform, or redistribute articles for any lawful purpose in any medium, provided you give appropriate credit to the original author(s) and the journal, link to the license, indicate if changes were made, and redistribute any derivative work under the same license.
- Copyright on articles is retained by the respective author(s), without restrictions. A non-exclusive license is granted to CALYPTRA to publish the article and identify itself as its original publisher, along with the commercial right to include the article in a hardcopy issue for sale to libraries and individuals.
- By publishing in CALYPTRA, authors grant any third party the right to use their article to the extent provided by the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license.