BUSINESS PLAN BISNIS KEJU “CATTLE CHEESE” DI SURABAYA
Abstract
Jurnal ini bertujuan untuk mengevaluasi segala aspek dari kelayakan bisnis dari bisnis keju “Cattle Cheese”. Dengan semakin maraknya persaingan di Indonesia terutama dalam hal keju, di sini “Cattle Cheese” menawarkan produk keju lokal dari bahan susu sapi segar dan bebas bahan pengawet. Tujuan dari didirikannya “Cattle Cheese” adalah menyediakan beberapa jenis keju yang jarang diproduksi di Indonesia, yaitu mozzarella, provolone, camembert dan ricotta. Dari hasil perhitungan pada aspek keuangan selama 5 tahun maka didapatkan NPV sebesar 1.034.446.613,08 dan IRR sebesar 82,34%, dimana payback period-nya adalah 3 tahun 2 bulan, sehingga dari hasil tersebut maka dapat ditarik kesimpulan bahwa proyek bisnis keju ini layak untuk dijalankan.
Downloads
- Articles published in CALYPTRA are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license. You are free to copy, transform, or redistribute articles for any lawful purpose in any medium, provided you give appropriate credit to the original author(s) and the journal, link to the license, indicate if changes were made, and redistribute any derivative work under the same license.
- Copyright on articles is retained by the respective author(s), without restrictions. A non-exclusive license is granted to CALYPTRA to publish the article and identify itself as its original publisher, along with the commercial right to include the article in a hardcopy issue for sale to libraries and individuals.
- By publishing in CALYPTRA, authors grant any third party the right to use their article to the extent provided by the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license.