IMPLEMENTASI INVENTORY MANAGEMENT GUNA MEMINIMALKAN STOCKOUT COST PADA BISNIS FOOD DELIVERY FAMILY SUSHI
Abstract
Di zaman globalisasi yang dinamis ini, perkembangan teknologi tumbuh dengan sangat pesat, hingga menyebabkan persaingan antar bisnis yang lebih kompetitif dan saling menjatuhkan. Hal ini juga terlihat pada bisnis culinary yang semakin berusaha untuk mengelola inventory agar dapat mengurangi biaya yang dikeluarkan. Dari kejadian tersebut dapat dilihat bagaimana pentingnya akan setiap badan usaha untuk dapat menerapkan inventory management. Family Sushi ialah perusahaan yang bergerak dalam makanan Jepang yang pengelolaan persediaannya masih bersifat tradisional sehingga banyak kendala dalam aktivitas operasionalnya seperti stockout cost. dengan menerapkan inventory management menggunakan metode Sales Forecast, EOQ (Economic Order Quantity), ROP (Reorder Point), SS (Safety Stock) dan Inventory Control diharapkan perusahaan dapat mengelola inventory secara terorganisir agar proses operasional dapat berjalan secara efektif dan efisien.
Downloads
References
Hansen, Don & Mowen, Maryanne, 2009, Managerial Accounting eight edition, South Western:Thomson
Hongren, Charles T., Srikani M. Datar, George Foster. 2003. Cost Accouting a Managerial Emphasis eleventh edition. New Jersey: Prentice-Hall, Inc.
Supranto, J. 2007. Perilaku Konsumen dan Strategi Pemasaran Untuk Memenangkan Persaingan Bisnis. Jakarta: Mitra Wacana Media.
- Articles published in CALYPTRA are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license. You are free to copy, transform, or redistribute articles for any lawful purpose in any medium, provided you give appropriate credit to the original author(s) and the journal, link to the license, indicate if changes were made, and redistribute any derivative work under the same license.
- Copyright on articles is retained by the respective author(s), without restrictions. A non-exclusive license is granted to CALYPTRA to publish the article and identify itself as its original publisher, along with the commercial right to include the article in a hardcopy issue for sale to libraries and individuals.
- By publishing in CALYPTRA, authors grant any third party the right to use their article to the extent provided by the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license.